rallykärringen

rallykärringen (kallas också rallytanten) har en hund som ofta brukar smita. av någon anledning vill den hem till oss och flera gånger har den lilla högljudda vovven också gått in genom öppna ytterdörren. förvirrad och lite rädd. detta hände också idag. det går inte att få tag på hunden heller, så vi har aldrig riktigt lämnat tillbaka den. bara låter den springa iväg och hoppats på att den hittar hem själv. vilket det nog oftast har gjort också. för er som inte vet så är rallykärringen benämningen på kvinnan i huset bredvid vårt, med en alldelss för stor och igenvuxen tomt, en dödsuppfart upp till huset och ägandes av en fin stor pool men som ej går att tjuvbada i då hon har överdraget på hela somrarna.
halva grejen med rallykärringen är att ingen i min familj faktiskt vet hur hon ser ut eller vem hon är. jag har endast skymtat en blå overall målandes staketet från köksfönstret. jag vet inte heller vem som har myntat namnet. mamma säger att hon var den första kvinnliga rallyföraren på 70-talet iallafall. jag brukar fantisera lite om hur hon ser ut. jag tror hon är ganska gammal, väldigt spinkig med oranget yvigt krullighår och mycket rynkor i ansiktet.

tycker det hela är ganska roligt så det förtjänade ett inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0